Yoğunlaştırılmış Yabancı Dil Programı için Öğrenci Seçme Sınavımız 17/05/2025 tarihinde afişteki açıklamalar ve klavuz doğrultusunda yapılacaktır.
Sınavımız 4.sınıf Mayıs ayına kadar olan konu ve kazanımları içerecektir,ders soru dağılımı şu şekildedir:
TÜRKÇE:15 SORU
MATEMATİK:15 SORU
FEN BİLİMLERİ:10 SORU
SOSYAL BİLGİLER:10 SORU
İNGİLİZCE:5 SORU
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ:5 SORU
Sınav Başvuru Linki için aşağıdakı link yazan yere tıklayınız.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL PROGRAMI NEDİR? Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 22.12.2020 tarihli İmam Hatip Ortaokulları haftalık ders çizelgesindeki açıklamalar bölümündeki 4. maddenin a ve b kısmında yer alan kararlara istinaden şartları uygun olan imam hatip ortaokullarında uygulanabilecek bir yabancı dil programıdır. Program dili isteğe bağlı olarak İngilizce veya Arapça’dır. Şartları uygun olan okullarda her iki dilde de program uygulaması yapılabilir. Bu bağlamda program kapsamındaki okullar 5.sınıf düzeyinde zorunlu yabancı dil dersine ek olarak haftada 7 saate, 6 ve 7. Sınıf düzeyinde ise 6 saate kadar seçmeli yabancı dil dersi planlayarak yoğunlaştırılmış dil programı uygulayabilirler.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL PROGRAMININ AMACI NEDİR? Yoğunlaştırılmış yabancı dil programının amacı; imam hatip ortaokullarında örgün eğitim gören öğrencilere üç yıla yayılmış program kapsamında Avrupa Ortak Çerçeve Dil Programı (CEFR) kapsamında A1 ve A2 düzeyinde dil eğitimi sağlamaktır. Öğrenci seviyesine göre uygun olan okullarda B1 başlangıç düzeyinde de program tamamlanabilir. Genel Müdürlüğümüzün yabancı dil eğitiminde “Aracı Dilsiz Eğitim” politikasıyla yürütülen bu programda, öğrencilerin yabancı dil öğreniminde dört temel beceriyi esas alarak dil edinimleri hedeflenmektedir. Programın diğer hedefi ise; bir üst eğitim kurumlarına yönlendirilen öğrencilerimizin hazırlık sınıfı eğitimlerini erken yaşta tamamlamasıdır.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL ROGRAMI SÜRESİ NEDİR? İmam hatip ortaokullarında uygulanacak yoğunlaştırılmış yabancı dil programının süresi 3(üç) eğitim yılını kapsar. 5.sınıf düzeyinde başlar ve 8.sınıf düzeyine kadar devam eder. İsteğe bağlı olarak okullar 8.sınıf düzeyinde de programa devam edebilirler. Okullarda program tüm okulda uygulanabileceği gibi sadece belirli sınıflarda da uygulanabilir. Yoğunlaştırılmış yabancı dil programı birbiriyle bağlantılı üç yıllık bir planlama olduğu için programa ara sınıftan giriş yapılması uygun değildir. Programa dahil olan sınıflarda değişiklik yapılmaz.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL PROGRAMINA ÖĞRENCİ YERLEŞTİRMESİ NASIL YAPILIR? Okullarda yapılacak yoğunlaştırılmış yabancı dil programına öğrenciler velilerin isteğine bağlı olarak ilkokul not ortalamalarına göre veya okulun şlan edeceği sınavdan geçer not alanlar yerleştirilirler. Hafızlık programı uygulayan ve proje kapsamındaki anadolu imam hatip bünyesindeki imam hatip ortaokullarımız yerelde kendi akademik sınavlarını yaparak öğrenci seçimi yapabilirler. Yapılacak akademik sınavda yabancı dil sorularının yanı sıra diğer derslerden de sorular hazırlanmalıdır. Ayrıca bu sınav için yerel olarak il, ilçe milli eğitimi müdürlükleri ve kaymakamlık oluru alınması gerekmektedir.
OKUL BÜNYESİNDE SİSTEM NASIL UYGULANIR? Her kurum kendi bünyesinde yabancı dil çalışmalarını değerlendirip şartlarının uygun olması halinde Genel Müdürlüğümüze resmi başvurusunu yapar. Başvuru sonrası yapılan değerlendirmeler sonucunda program 4 uygulamasına kabul edilen okullar kendi bünyelerinde program takibi için yabancı dil zümresinden bir koordinatör öğretmen belirler. Okul idaresi ve zümre iş birliği ile eğitim yılı başında her kurum kendi yıllık eylem planını belirler ve bilgi takip sistemi üzerindeki ilgili alana kayıt eder. Yıllık eylem planları yıl sonunda Genel Müdürlük tarafından yapılacak okul değerlendirmeleri için önemli bir evraktır. Yıl içindeki okulun yaptığı çalışmalar bu formdaki beyanlara dayalı olarak takibe alınır. Yabancı dil zümre öğretmenleri her eğitim yılı başında ders planlamasını iş birliği içinde yaparlar. Her sınıf düzeyi için zorunlu ders ve seçmeli ders planlaması ayrı ayrı yapılır. Yine bu derslere okulun imkanları ve insan kaynağı ölçüsünde farklı öğretmenlerin ders vermesi göz önünde bulundurulur. Ders müfredatı hususunda zorunlu ders için Millî Eğitim Bakanlığı’nın ilgili ders müfredatı dikkate alınır. Seçmeli dersler için ise her sınıf düzeyinde dört beceriye dayalı (okuma-yazma-dinleme-konuşma) bir program planlaması yapılır. Tüm programlar okul bünyesindeki sınıf düzeylerine göre planlanır. Hazırlanan seçmeli ders planlarında üç yıla yayılacak A1 ve A2 kazanımları göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Program kapsamındaki uygulamaların öğrencilerin yabancı dil becerilerini geliştirecek düzeyde ve aktif öğrenme modelinin ön planda olduğu şekilde tasarlanması gerekmektedir.
KOORDİNATÖRLÜK SİSTEMİ NEDİR? Yoğunlaştırılmış yabancı dil programı uygulayan okullarımızda yabancı dil çalışmalarını zümrenin ve okul idaresinin ortak belirleyeceği bir koordinatör öğretmen takip eder. Aylık zümre toplantıları, yapılacak yabancı dil etkinlikleri, ölçme değerlendirme çalışmaları ve ders planlamasını okulun koordinatör öğretmeni zümre öğretmenlerinin iş birliği ile gerçekleştirir. 5 Koordinatör öğretmen sisteme dahil olan sınıflardaki öğrenci ilerleme durumlarını, aksayan yönleri ve projelerin takibini yapar. Programla ilgili değerlendirmeleri okul idaresi ile paylaşır. Ayrıca Genel Müdürlüğümüz bünyesindeki yapılan ortak çalışmaları takip eder ve zümresini bilgilendirir. Bölgesel koordinatör toplantılarını takip eder ve kendisine tebliğ edilen görevleri yerine getirir. Koordinatör öğretmen Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Bilgi Takip Sistemi üzerinde kendisine tanımlanan alan üzerinden okuldaki çalışmalarla ilgili bilgilendirmelerinisistemde kayıt altına alır.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL PROGRAMI İÇİN KULLANILACAK DERS ARAÇ-GEREÇLERİ NELERDİR? Program kapsamında Millî Eğitim Bakanlığı’nın ortaokul düzeyinde hazırlamış olduğu yabancı dil kitapları ve EBA platformu üzerindeki dijital içerikler kullanılacak ders araç-gereçleri olarak geçerlidir. Ayrıca okullarımızdaki yabancı dil zümrelerinin kendilerinin hazırlamış oldukları içerikler, web2 araçlarıyla tasarlanmış dijital içerikler ve bunlara benzer kaynaklar destekleyici olarak kullanılabilir. Yine yabancı dil öğretmenlerimize eğitim yılı içerisinde Genel Müdürlüğümüzün “www.dogmyabancidil.meb.gov.tr” adresinden derslerde kullanabilecekleri içerik desteği verilecektir.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL PROGRAMI KAPSAMINDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI NASIL GERÇEKLEŞTİRİLİR? Program kapsamında programa ilk kez dahil olan sınıflara (5. sınıf) bir defaya mahsus olmak üzere seviye tespit sınavı uygulanır. Yapılan seviye tespit sınavı sadece İngilizce dilinde programa dahil olan sınıflar için geçerlidir. Sınav sonuçları hem okul bünyesinde hem de Genel Müdürlüğümüzde arşivlenir. Bu 6 uygulamadaki amaç, sisteme dahil olan öğrencilerin hazır bulunuşluluk düzeylerini belirlemektir. Seviye tespit sınavı çoktan seçmeli 50 soru olup, merkezi olarak eş zamanlı uygulanır. Eğitim yılı içinde her iki dönem sonunda bir defa merkezi kazanım değerlendirme sınavları yapılır. Yapılan bu değerlendirme sonuçları hem okul bünyesinde hem de Genel Müdürlükte arşivlenir. İsteyen okullar değerlendirme sonuçlarını performans notu olarak değerlendirebilirler. Ayrıca her okul kendi bünyesinde her iki dönemde de ölçme değerlendirme yapar ve karne notu olarak e-okul sistemine işler. Yapılan sınavlar dört beceriye dayalı olarak ortak sınav olarak hazırlanır. Her dönemde yapılan ortak sınavların en az bir tanesi uygulamaya yönelik planlanır. Özellikle konuşma ve dinleme becerisine yönelik bölümlerle öğrencilerin dil gelişimleri ölçme değerlendirmeye tabi tutulur. Konuşma becerisine yönelik olan sınavlar sınıf içi bireysel sunum şeklinde yapılabilir. Sınıf içi performans, ortak grup çalışmaları, bireysel sunumlar ve yabancı dil projelerinde aktif katılım öğrenciler için performans notu olarak değerlendirilir.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL PROGRAMINDA UYGULANABİLECEK ALTERNATİF ÇALIŞMALAR NELERDİR? Yoğunlaştırılmış yabancı dil programında ders müfredatına ek olarak öğrencilerin yabancı dil gelişimini destekleyici nitelikte etkinlikler planlanmalıdır. Okulun insan kaynağı ve imkanları doğrultusunda yapılan bu etkinliklerle öğrencilere öğrendikleri dili uygulama ortamı sağlanır. Sınıf içi drama etkinlikleri, mini tiyatrolar, yarışmalar, okuma becerisini geliştiren okuma etkinlikleri, yazma becerilerini destekleyici nitelikte mini yazma etkinlikleri ve buna benzer aktivitelerle yabancı dil eğitimi eğlenceli hale dönüştürülebilir. 7 Ulusal ve uluslararası projelere aktif katılım öğrencilerin yabancı dil eğitiminde önemli bir rol oynar. Bu bağlamda eTwinning , Erasmus+,TÜBİTAK gibi çalışmalar planlanmalı ve öğrencilerin projelerde aktif katılımı sağlanmalıdır. Her kurum kendi bünyesinde yabancı dil alanında en az 1(bir) adet eTwinning projesi gerçekleştirmeli ve portala kaydını oluşturmalıdır.
YOĞUNLAŞTIRILMIŞ YABANCI DİL PROGRAMI ÇALIŞMALARI NASIL YAYGINLAŞTIRILMALIDIR? Program kapsamındaki okulların kendi okul resmî web sayfalarında yabancı dil adı altında bir bölüm oluşturulmalı ve yapılan tüm çalışma haber ve görselleri bu bölümde paylaşılmalıdır. Sistemin güncel olması önemlidir. Genel Müdürlük tarafından yapılacak kurum değerlendirmelerinde okul bünyesinde yıl içinde gerçekleştirilen tüm çalışmalar buradan takip edilecektir. Okulların resmi sosyal medya ağları üzerinden de yaygınlaştırma çalışmalarına devam edilmelidir. Koordinatör öğretmenlerimiz Din Öğretimi Genel Müdürlüğü web sitesi üzerinden yayınlamak istedikleri önemli projelerini ve çalışmalarını bizlerle paylaşabilirler. Bunun için kısa bilgi notu ile birlikte okul web sitesinde yer alan haber linkini e-posta adresimize göndermeniz yeterlidir. Gönderilen haber içeriği değerlendirildikten sonra sitemizde yayınlanır. Aysun METE Yoğunlaştırılmış Yabancı Dil Program Koordinatörü Din Öğretimi Genel Müdürlüğü e-posta: ihoproje.dogm@gmail.com Telefon: 0312 413 55 87
Sınav Başvuru Linki için aşağıdakı link yazan yere tıklayınız.